دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1397 - 17:28
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در گفت‌وگو با آنا:

حدود 800 شهرداری ورشکسته شده‌اند/ بازگشت مالیات بر ارزش افزوده‌ به سهم شهرداری‌ها

طراح طرح اصلاح بند 110 تغییرات متفرقه قانون بودجه سال 97 کل کشور گفت: تلاش داریم مالیات بر ارزش افزوده‌ای را که در بودجه 97 علی‌رغم برنامه ششم توسعه از سهم شهرداری‌ها حذف شد و در اختیار دولت قرار گرفت را برگردانیم.
کد خبر : 299595

حسین مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس خبرگزاری آنا، با بیان اینکه امروز به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور رفتیم تا دستور کار سه‌شنبه کمیسیون اجتماعی را تغییر دهیم، اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه‌شبه در کمیسیون اجتماعی به نمایندگان پاسخ دهد که البته ربیعی بیاید یا نیاید به دلیل اینکه این مسائل پیش از این بارها و بارها مطرح شده و وضعیت بهتر نشده نمایندگان قانع نخواهند شد و فقط جمع بندی نهایی صورت خواهد گرفت.


وی با طرح موضوع دیگری که در کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری می‌شود، بیان کرد: طرحی که من خودم یکی از طراحانش بودم و به عنوان نماینده طراحان در کمیسیون بودجه حضور داشتم، «طرح اصلاح بند 110 تغییرات متفرقه قانون بودجه سال 97 کل کشور» بود.


مقصودی با بیان اینکه این طرح پیرامون کمبود منابع مالی در شهرداری‌ها است، اضافه کرد: حدود 800 شهرداری ما الان ورشکسته شده‌اند و اوضاع و احوال خوبی بر شهرداری‌ها حاکم نیست. بعضی شهرداری‌ها از چهار ماه تا یکسال حقوق معوقه دارند و بعضا تا دو سه سال اضافه کار معوقه دارند؛ بنابراین پیشنهادی که طراحان طرح داشتند این بود که مالیات بر ارزش افزوده‌ای را که در بودجه 97 علی‌رغم برنامه ششم توسعه از سهم شهرداری‌ها حذف کرده‌اند و در اختیار دولت گذاشته‌اند را به آنان برگردانیم.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: در این طرح خواسته شده تا این پول در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار گیرد تا بر اساس جمعیت تقسیم کنند؛ به خصوص شهرداری‌هایی که زیر 10 هزار نفر جمعیت دارند. چون 731 شهرداری کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارند.


وی اضافه کرد: کل شهرداری‌های ما 1255 هستند که 800 تای آنها امروز ورشکست شده‌اند. دولت به شدت مخالف این طرح بود و می‌گفت خود دولت هم پول ندارد؛ اما کلیات این طرح با اتفاق آرا مصوب و قرار شد هفته دیگر کار گروه تعیین تکلیف کند که این کار با نظر مثبت دولت تصویب شود و مانند قبل پول در اختیار سازمان شهرداری‌ها قرار بگیرد


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرح مذکور 191 نفر طراح دارد و از کمیسیون شوراها به عنوان کسی که قبلا سابقه فعالیت در شهرداری داشتم این کار را پیگیری کردم که باعث می‌شود شهرداری‌ها یک مقدار امنیت مالی پیدا کنند. علی‌ایحال کلیات طرح در کمیسیون‌های فرعی اقتصادی و شوراها مصوب شده و امیدواریم به زودی قانون به قبل بازگردد و دولت کمتر از شهرداری‌ها سوءاستفاده کند.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته